INFORMACJE PRAKTYCZNE - POBYT W BIBIONE |
POROZUMIEWANIE SIĘ - JĘZYK Jeżeli wyjeżdżacie do hotelu - klucze odbiera się bezpośrednio w recepcji hotelowej. Jeśli planujecie mieszkać w apartamentach - po klucze należy zgłosić się do agencji włoskiej, której adres jest podany w voucherze.
Pracownicy recepcji/agencji w Bibione posługują się, poza językiem włoskim, co najmniej jednym językiem obcym - angielskim, niemieckim lub francuskim. Niewielu z nich zna jęz. polski. Pamiętajcie jednak, że nawet nie znając zbyt dobrze jednego z w/w języków, a korzystając z rezerwacji wczasów za naszym pośrednictwem - nie macie powodu do obaw. Podczas Waszego dojazdu na miejsce/wyjazdu i kwaterowania się (a więc od piątku do niedzieli) w każdej chwili możecie skontaktować się z naszym tel. dyżurnym w Polsce podanym na voucherze (HELP LINE) lub z naszym polskim rezydentem. Przy wyjeździe na wczasy miłym zwyczajem jest oczywiście nauczenie się kilku słów w języku kraju, w którym będziecie przebywać :-) UWAGA: nie zalecamy bezpośredniej rezerwacji we włoskich agencjach i hotelach jeżeli nie mówicie biegle po włosku, angielsku lub niemiecku. W takim przypadku najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pośrednictwa polskich biur i wysyłanych tam polskich rezydentów. Rezydenci polskich biur nie obsługują tych klientów z Polski, którzy przyjechali bezpośrednio tzn. bez pośrednictwa polskich biur podróży. |
SJESTA Sjesta we Włoszech jest to po prostu odpoczynek w ciągu dnia, zwykle w godz. godz. 13.00 - 16.00. Większość sklepów, urzędów, agencji, pizzerii jest wówczas nieczynna. Mieszkańcy mają przerwę w pracy, udają się na dwie - trzy godziny na odpoczynek do domu lub do wybranych restauracji. W tym czasie nie należy korzystać np. z basenów kąpielowych. Nie trzeba się też irytować tym, że nie możemy wtedy np. zrobić zakupów. Tym bardziej, że mimo sjesty zawsze można znaleźć jakiś czynny sklepik czy pizzerię.
|
INTERNET W Bibione jest zaledwie kilka obiektów, w których można skorzystać z internetu (WI FI). Dlatego dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z punktów internetowych (napis "internet cafe") lub zakup karty prepaid o ile zabraliśmy ze sobą laptopa lub palmtopa. Jeżeli chcemy korzystać z internetu na zasadzie sprawdzania poczty, wysyłania maili itp. - zwykle wystarczy nam na pobyt karta za ok. 10-15 euro. Przykładowe sieci:
Vodafone 30 h/miesiąc = ok. 10 euro 5 h/dzień (czyli ok. 150 h/miesiąc) = ok. 25 euro TIM 40 h/miesiąc = ok. 9 euro 100 h/miesiąc = ok. 19 euro Karty można kupić w niektórych agencjach i kioskach. Punkty internetowe: w Bibione Spiaggia - Viale Costellazioni (salon gier "Argonauti") w Bibione Lido del Sole - via Vivaldi, obok Baru Medusa |
PARKINGI Większość apartamentów w Bibione posiada zarezerwowane miejsce parkingowe (1 miejsce na 1 apartament). Jest to wówczas zawarte w opisie wyposażenia apartamentu. Jeśli apartament nie posiada rezerwowanego miejsca lub np. przyjechaliście do jednego apartamentu dwoma samochodami - trzeba zaparkować swój samochód przy uliczkach dojazdowych, w miejscach dozwolonych. W Bibione nie ma na chwilę obecną strzeżonego, ogólnodostępnego parkingu. Duży parking /niestrzeżony/ znajduje się przy Luna Parku. Parkując samochód poza terenem kompleksu wakacyjnego trzeba zwrócić uwagę na oznaczenia:
kolor biały - miejsca bezpłatne kolor niebieski - miejsca płatne kolor żółty - miejsca dla niepełnosprawnych oraz dla dostawców Uwaga:
jeżeli planujecie przyjazd do Bibione samochodem o nietypowych wymiarach (np. mikrobusem) - radzimy zgłosić to przy rezerwacji - czasami miejsca parkingowe znajdują się pod drzewami lub pod budynkiem, wjazdy do garaży mają zwykle wysokość do 2,10 m. |
OPŁATA KLIMATYCZNA |
CO WARTO ZABRAĆ ZE SOBĄ NA WCZASY
"mieszkając w apartamencie" "mieszkając w hotelu" |
BASENY KĄPIELOWE Baseny kąpielowe w Bibione (jeżeli są ujęte w opisie obiektu) gwarantowane są od początku czerwca do połowy września. W praktyce wiele basenów kąpielowych napełnianych jest już w połowie maja, w zależności od warunków pogodowych i decyzji administracji.
Jeżeli planujecie wypoczynek poza tym okresem lub Wasz obiekt nie posiada basenu kąpielowego - warto pamiętać o CENTRUM TERMALNYM BIBIONE THERMAE, w którym za niewielką opłatą można skorzystać z rewelacyjnych basenów termalnych. Szczegóły znajdziecie w zakładce ROZRYWKA. Dokładne godziny korzystania z basenów podane są w regulaminach wiszących zarówno w apartamentach jak i przy samych basenach. Zasadniczo są to godziny: 8.00 - 13.00 i 15.30 - 21.00 i dotyczą także basenów dla dzieci. Jednym słowem - nie należy korzystać z basenów kąpielowych w godzinach sjesty i ciszy nocnej. Przed wejściem do basenu należy obowiązkowo skorzystać z prysznica (znajdują się przy basenach). Zabronione jest pływanie na materacach dmuchanych, pontonach. Średnia głębokość basenów dla dorosłych wynosi od 1,6 do 2,5 m (równia pochyła), basenu (brodzika) dla dzieci - 0,5-1,2 m. Leżaki przy basenie nie są gwarantowane. Jeśli jednak znajdują się na wyposażeniu obiektu - ich ilość zwykle jest ograniczona, korzystanie bezpłatne. |
PLAŻA
Wstęp na plażę jest bezpłatny. Pierwszy pas plaży bezpośrednio przylegający do morza o szerokości 20-50 metrów przeznaczony jest do swobodnego spacerowania wzdłuż brzegu morza. Nie ma na nim parasoli i leżaków, za to są stanowiska ratowników, wypożyczalnie sprzętu wodnego np. rowerów wodnych, mobilne lodziarnie itp. Drugi pas o szerokości 100-150 m to pas na którym mieszczą się sektory parasoli i leżaków. Parasole rozstawione są na tyle luźno, że umożliwiają swobodne poruszanie się i przebywanie między nimi.
Trzeci pas plaży to pas zewnętrzny o szerokości 100-200 m przylegający do nadmorskiej promenady, na którym można rozstawić swoje prywatne parasole, leżaki lub też opalać się na swoich karimatach, kocach itp. W tym miejscu znajdują się też prysznice, toalety, przebieralnie. To tutaj znajdują się plażowe punkty gastronomiczne, restauracje, dyskoteki. W trzecim pasie plaży usytuowane są też plażowe boiska i tereny do gier, zabaw itp. Odległości z obiektu na plażę podane w opisie, podane są orientacyjnie, w linii prostej.
Serwis plażowy (płatny) dostępny jest od początku czerwca do połowy września.
Bezpłatne transfery na plażę (o ile są ujęte w opisie obiektu) odbywają się wg rozkładu jazdy, zazwyczaj od połowy maja do połowy września. Pełną informację o plaży, opłatach, udogodnieniach itd. znajdziecie w zakładce PLAŻA.
|
ANIMACJE Niektóre obiekty hotelowe (np. Hotel Luna) i apartamentowe (np. Apartamenty Marco Polo) organizują animacje dla dzieci w głównym sezonie letnim. Odbywają się one zazwyczaj w jęz. niemieckim, włoskim lub angielskim. Ciekawe animacje organizuje też Bar Sporting (k. apartamentów Sporting). Dzieci i dorośli mogą również skorzystać z mnóstwa imprez, animacji przy plaży. Szczegóły na temat wydarzeń w Bibione zamieszczamy w zakładce ROZRYWKA. |
TELEFONY Dzwoniąc z Włoch do Polski numer kierunkowy poprzedzamy: dwoma zerami 0048 (z tel. stacjonarnych) lub plusem +48 (z tel. komórkowych).
Jeżeli zamierzacie korzystać za granicą ze swojego telefonu komórkowego - nie zapomnijcie sprawdzić przed wyjazdem u swojego operatora czy macie uruchomiony roaming. Warto też sprawdzić, z którą siecią we Włoszech Wasz operator ma wynegocjowane najlepsze warunki/ceny połączeń. |
WAŻNE NUMERY |
POCZTA Znaczków pocztowych można używać tylko w kraju, w którym się je kupiło, nawet jeżeli ich cena podana jest w euro. Czyli jeżeli np. kupicie znaczek w Bibione i nakleicie go na kartkę (zapominając o wysłaniu), nie wrzucajcie jej w skrzynkę pocztową w Austrii ;-)
|
BEZPIECZEŃSTWO Informacja o możliwości wynajęcia lub skorzystania z sejfu podana jest w opisie obiektu. Sejf w apartamencie lub pokoju hotelowym stanowi jedynie dodatkowe zabezpieczenie przed kradzieżą, lecz nie daje bezpieczeństwa dla pozostawionych tam rzeczy i pieniędzy. Kradzieże zdarzają się wszędzie, nie tylko na wczasach. Z naszego doświadczenia wynika, że dotykają jednego na ok. 5000 turystów. Dlatego zalecamy daleko posuniętą ostrożność zarówno na plaży, na ulicy itp., jak i w apartamencie lub pokoju hotelowym.
Klucze do drzwi wejściowych zazwyczaj zawierają informację o nazwie obiektu i numer pokoju/apartamentu, warto więc przy wyjściu zdjąć identyfikator (breloczek). Przed opuszczeniem pokoju/apartamentu należy upewnić się również, czy dokładnie zamknęliście wszystkie okna i drzwi (oraz żaluzje/rolety, o ile obiekt je posiada). Rzeczy wartościowe, pieniądze, karty kredytowe, telefony komórkowe itp. zalecamy oddać do depozytu agencji/recepcji lub do depozytu bankowego (niezależnie od tego czy apartament/pokój posiada sejf czy też nie). Trzeba pamiętać, że wynajęcie apartamentu, willi, bungalowu itp. jest zwykłym wynajmem mieszkania i jako pośrednik w w/w wynajmie nie odpowiadamy za ewentualne kradzieże. Ubezpieczenie od utraty bagażu na czas przejazdu i pobytu (suma ubezpieczenia do 800 zł) dotyczy jedynie rzeczy codziennego użytku np. ubrania, kosmetyki itp. Ważne jest, aby dokładne zapoznać się z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia stanowiącymi załącznik do umowy - zgłoszenia o uczestnictwo w imprezie turystycznej. Zalecamy zawarcie umowy na dodatkowe ubezpieczenie rzeczy wartościowych/pieniędzy na czas wyjazdu. Każdą kradzież należy zgłosić miejscowej policji. Należy natychmiast zastrzec wszystkie zgubione lub skradzione karty kredytowe. Jeżeli skradziono paszport, trzeba zgłosić to nie tylko policji, ale też konsulatowi lub ambasadzie. |
Ambasady i konsulaty RP we Włoszech - Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Republice Włoskiej Włochy, Rzym, Via Pietro Paolo Rubens, 20, 00197 Tel.: 0039 06 362 04 200, 0039 06 362 04 204 Tel. dyżurny: 0039 335 599 52 12 (po godz. pracy) Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. www.rzym.polemb.net - Wydział Konsularny Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Rzymie - Konsulat Honorowy Rzeczypospolitej Polskiej w Padwie (najbliżej od Bibione) ŹRÓDŁO INFORMACJI: |
POMOC W TRAKCIE WYPOCZYNKU Jeżeli dokonujecie rezerwacji wczasów za naszym pośrednictwem, pomocą służą Wam w Bibione:
Agencje/Recepcje wydające klucze, do których należy zgłaszać wszelkie uwagi czy problemy zaistniałe na miejscu. Nasi pracownicy pod stacjonarnymi numerami telefonów w Polsce +48 32/253 02 07, +48 32 605 30 90 (dni robocze 9.00-18.00, soboty 10.00-14.00). Osoba dyżurująca pod nr tel. komórkowego w Polsce - HELP LINE (+48 601 516 043) czynny w sezonie letnim całodobowo od piątku do niedzieli. |
REZERWACJA NOCLEGÓW: |